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R300. ze retour

Publié : 28 oct. 2008, 17:20
par Xflow

Publié : 29 oct. 2008, 09:38
par Xflow
info: CC UK travaille sur un 2l EU4!! de source officiel!

Publié : 29 oct. 2008, 12:37
par Florent
C'est bon ça :bien:
Reste à savoir combien de cv ils vont pouvoir en sortir. Si c'est 175 comme la R300, il y a moyen de se faire une gamme sympa.

Publié : 29 oct. 2008, 12:57
par Xflow
Superlight Returns

Tuesday 28th October

Caterham brings back the Superlight R300

Should be a heavyweight contender on track
Should be a heavyweight contender on track
A new Superlight R300 has been revealed by Caterham with a 2.0 Ford engine tuned to 175bhp.

Taking its styling cues from the no-holds-barred R500, Caterham’s latest track-focused model features the requisite number of carbon fibre body parts, as well as the R500’s flush button dash and keyless ignition system.

The R300 was first launched in 2002 when it had Rover power. The new version has increased engine performance and chassis developments but remains true to the original car’s winning personality, the company says. It’s also pretty damn quick, with an all-up weight of 515kgs giving a power-to-weight ratio of 339bhp per tonne. With a six speed gearbox that’s enough for a claimed 0-60mph sprint time of 4.5secs and a 140mph maximum. Optional extras will include Stack data logging, a dry sump sytem and a limited slip diff.

The new Superlight R300 will cost £24,995 in component form and £27,995 factory built – with deliveries starting in Spring 2009.

The Superlight R300 also has a new sister model which is biased more to road usage but gets the same 175bhp 2.0 litre engine. The Roadsport 175 trades some of the R300’s track features for weather equipment and a heater, while other differences include a set of longer ratio cogs in a five speed gearbox, and 14ins alloy wheels. The Roadsport 175 will cost £21,9995 for DIY completion or £24,995 fully built.

Publié : 29 oct. 2008, 14:54
par Xflow
pas de R300 pour le marché EU,
MAIS une version Roadsport est en cours d'homologation....Superlight éventuellement

cfr CC UK

Publié : 16 nov. 2008, 12:50
par Xflow
Voilà, c'est officiel!

Une Roadsport EU4 sera proposé pour le 2ème semestre 2009!

2l duratec

Publié : 16 nov. 2008, 13:37
par Florent
En 175 cv ?

Publié : 16 nov. 2008, 13:39
par MC_911
Florent a écrit :En 175 cv ?
à £ 24000 ?

Publié : 16 nov. 2008, 14:07
par Xflow
Florent a écrit :En 175 cv ?
je ne sais pas (175 ou 150)

Publié : 16 nov. 2008, 14:08
par Xflow
MC_911 a écrit :
Florent a écrit :En 175 cv ?
à £ 24000 ?
29.000 en UK...mais bon...faut pas rêver

IMHO 40.000 roro de base

Publié : 16 nov. 2008, 14:32
par an0nyme
C'est bête, car la norme euro5 est applicable à compter de septembre 2009 :P

Toujours un train d'avance CCUK

Publié : 17 nov. 2008, 07:30
par Xflow
yvan a écrit :C'est bête, car la norme euro5 est applicable à compter de septembre 2009 :P

Toujours un train d'avance CCUK
Yvan, c'est une erreur de ma part, dans les emails et coups de téléphone que j'ai eu avec CC UK, ils m'ont juste parler d'homologation euro pour une version Roadsport et éventuellement R300, pour le le 2ème semestre 2009.

Effectivement, je ne sais pas si c'est EU4 ou EU5, mais je sais qu'il existe une dérogation moteur.

Voilà et désolé