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R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 17:32
par Xflow
je suis tombé sur ça: (bizarre non? :dents: )

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Caterham Seven Superlight R300

Test date 03 February 2009 Price as tested £24,995

Caterham Seven Superlight R300

The 2.0-litre Ford Duratec replaces the 1.8-litre K-series Rover engine in the new R300

What is it?

This is the Caterham Seven Superlight R300, the latest addition to the brutally quick yet feather-light Superlight series.

We’ve seen a Caterham Seven Superlight R300, but that was the old version with the 1.8-litre K-series Rover engine. This new Superlight R300 now uses the effortlessly torquey - and no doubt far more dependable - 2.0-litre Ford Duratec motor also found in the 263bhp R500 and the 210bhp R400.

In the Caterham Seven Superlight R300, the 2.0-litre Ford motor is detuned to produce 175bhp, so the R300’s acceleration isn’t quite as savage as in the R500. The R500 hits 60mph in a frankly terrifying 2.9sec, but the R300’s 0-60mph time of 4.5sec is still more than brisk enough - especially in a car where a windscreen is an optional extra.

But while the Caterham Seven R300 doesn’t get the extreme performance of its bigger brother (or the R500’s optional sequential gearbox), it still gets the same beefed-up front suspension and sticky, track-oriented Avon CR500 tyres.
What’s it like?

As you might expect, the Caterham Seven Superlight R300 behaves very much like a tamed version of the R500. The R300’s straight-line performance is exciting rather than explosive, but you’re definitely aware that you’re driving a fast Caterham, especially at higher speeds.

Unlike the 1.6-litre Sigma-engined Roadsport, the R300 still feels strong at three-figure speeds, and the R300’s 140mph top speed is testament to that - though it’s achieved through brute force rather than slick aerodynamics.

Like all Caterhams, however, what really stands out on the Superlight R300 is its chassis. The R300 doesn’t have the finesse and delicacy of a Lotus Elise SC, but it is every bit as involving.

You feel every movement of the tyres, compression of the suspension, every mechanical connection in the gear change through your body. Even the engine note arrives as a vibration as well as a sound.
Should I buy one?

If you want a visceral driving experience, that doesn’t scare you witless, then absolutely It’s the sense of connectedness that makes the R300 - indeed any Caterham - such an involving, rewarding experience.

Yes, the R300 is a bit point-and-squirt compared with a Lotus Elise, but it’s grippy fast and, in its own way, every bit as involving as an Elise. Maybe more so.

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 18:40
par focusrs05
Le "nouvel" intérieur est à tomber !!!

Image

:wub: :wub:

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 19:00
par Xflow
vivi

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 19:04
par focusrs05
Xflow a écrit :vivi
Y aura t'on droit un jour dans notre "pauvre" pays ? :wub:

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 19:09
par Xflow
je m'en tape :out:

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 19:28
par CATADDICT
Elle est magnique cette R 300. :crevard:
Le tableau de bord est superbe :love:

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 19:29
par Florent
J-6 j'm'en fout :dents: :dents:
T'a plutôt intérêt à nous faire un beau reportage :wub:

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 19:30
par Xflow
le reportage c'est dans 12 semaines :dents:
mais promis, je vous ferais un topic dessus :fuck:
:out:

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 20:36
par Patrack7
Une R300 c'est chouette mais une R300 SV c'est classé dans les GT non ? :P :dents:

:coucou:

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 21:49
par skat'cat
Patrack7 a écrit :Une R300 c'est chouette mais une R300 SV c'est classé dans les GT non ? :P :dents:

:coucou:
Qu'est qu'c'est qu'ça ? Une Cat pour les gros ? :honte:








:out: loin déjà je suis...

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 22:04
par Xflow
je vous m3rd3 tous!!

JALOUX: adjectif possesif!

Re: R300 review

Publié : 15 févr. 2009, 22:51
par johanO
Xflow a écrit :je vous m3rd3 tous!!

JALOUX: adjectif possesif!
Je plussoi.... :blegle:

Re: R300 review

Publié : 16 févr. 2009, 12:37
par 7RIDER
:roll: c'est beau
le prix est super mais cela doit etre hors taxes
je vais demander la nationalité anglaise :wink:

Re: R300 review

Publié : 16 févr. 2009, 12:41
par Xflow
25.000 livres c'est avec les 15% de TVA mais en kit, factory build à partir de 29.500 livres....

mais bon on arrive vire à 35.000 :out:

Re: R300 review

Publié : 16 févr. 2009, 12:49
par jeff.hpc
Patrack7 a écrit :Une R300 c'est chouette mais une R300 SV c'est classé dans les GT non ? :P :dents:

:coucou:
bof, les SV :( :( :pamafote: dommage... :(

:W :coucou: