culasse poreuse
Publié : 21 févr. 2010, 18:06
Quelle est l'année des Caterham K serie qui ont des pbs de culasse ?
merci
Fanch
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Fanch
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Head gasket types
* MLS - stands for "Multiple Layers Steel,". Most modern head engines are produced with MLS gaskets. These typically consist of three layers of steel. The contact faces are usually coated with a rubber-like coating such as Viton that adheres to the cylinder block and cylinder head respectively whilst the thicker center layer is bare.
* Solid copper - A solid sheet of copper, and typically requires special machining called 'o-ringing' that places a piece of wire around the circumference of the cylinder to bite into the copper. When this is performed copper gaskets are extremely durable. Recently companies have started producing copper gaskets with integral sealing wires permitting their retrofit into engines without the removal of the engine block for machine work.
* Composite -- an older technology. Typically these are made from asbestos or graphite but are more prone to blowouts than newer gaskets. Asbestos gaskets are becoming increasingly rare due to health concerns.[2]
* Elastomeric - a gasket type used by Rover on their K Series engines. It utilised a steel core plate with molded in place silicon rubber beads to seal oil and coolant passages. The bores were sealed by rolled steel fire rings in a more conventional manner. The idea behind the gasket design was to produce a production version of the technology used in F1 engines at the time. The original application of the gasket on the smaller versions of the K Series was very successful. However, an engine redesign resulted in persistent problems with the design - the joint interface became unstable and the gasket could not cope.
Ok, j'ai confondujeaned a écrit :Les culasses poreuses, ce sont certaines HPC.
Y'a un gugus qui avait fait un topic bien détaillé sur le sujet, ici : http://sevener.fr/viewtopic.php?f=22&t= ... use#p21188
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Pour avoir travaillé les conduits d'une culasse de 1999(un VVC) et une 2001 (120CV), je peux affirmer que dans le premier cas la culasse était en métal dur sous la fraise et sur la deuxième on avait l'impression de fraiser du plastique.lanoirode a écrit :
2/ La qualité de fonderie de la culasse, meilleure sur les premiers modèles. A partir d'une certaine date (je crois 2002 mais je ne suis pas sûr à 100%), la qualité de la fonderie s'est nettement dégradée.
c'est quoi le PRRT ?YFFIC a écrit :Pour avoir travaillé les conduits d'une culasse de 1999(un VVC) et une 2001 (120CV), je peux affirmer que dans le premier cas la culasse était en métal dur sous la fraise et sur la deuxième on avait l'impression de fraiser du plastique.lanoirode a écrit :
2/ La qualité de fonderie de la culasse, meilleure sur les premiers modèles. A partir d'une certaine date (je crois 2002 mais je ne suis pas sûr à 100%), la qualité de la fonderie s'est nettement dégradée.
Dans les deux il y avait un joint de culasse à l'origine du déculassage.
la VVC a actuellement fait 40000km (dont 7000 de circuit) sans souci, sans JDC renforcé mais avec un PRRT(Elise) et un surfaçage depuis son reculassage.
La seconde vient simplement d'ètre remontée mais fonctionne bien (MGTF).
YFFIC
Ça se monte sur les Elise : http://www.eliseparts.com/products/show ... mostat-pr/tomate a écrit :c'est quoi le PRRT ?